درخت های تصمیم گیری

Decision trees

کلمات کلمه های کلیدی کتاب الکترونیکی ایبوک هوش مصنوعی

کلمات کلمه های کلیدی کتاب الکترونیکی ایبوک هوش مصنوعی

 

::آغاز فروش نسخه ی نهایی ویرایش سوّم - زمستان 1388 ایبوک هوش مصنوعی::

فروش لوح فشرده ی نسخه ی نهایی ویرایش سوّم - زمستان 1388 کتاب الکترونیکی هوش مصنوعی ترجمه شده به وسیله ی اینجانب سهراب جلوه گر آغاز شد.

این لوح فشرده شامل موردهای زیر است:

فایل پی. دی. اف. با کیفیّت عالی و قابل چاپ نسخه ی نهایی ویرایش سوّم - زمستان 1388 کتاب الکترونیکی به زبان فارسی هوش مصنوعی ترجمه شده به وسیله ی اینجانب سهراب جلوه گر

دَه ها فایل پی. دی. اف و پاورپوینت به زبان انگلیسی در مورد هوش مصنوعی

زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی پرولوگ و پایتون

 

نحوه ی خرید

در هر کجای ایران که هستید، برای خرید به اضافه ی هزینه ی ارسال با پست پیشتاز، ابتدا مبلغ 100000 ریال، معادل ده هزار تومان، به حساب سیبای بانک ملّی ایران به شماره ی

 

0304909238001

 

صفر، سی، چهارصد و نود، نود و دو، سی و هشت، صفر، صفر، یک

 

به نام سهراب جلوه گر پرداخت نمایید، سپس این موضوع را از طریق ایمیل و وبلاگ به اینجانب اطّلاع دهید، من هم حدّاکثر 72 ساعت بعد لوح فشرده ی کتاب الکترونیکی خود را برای شما از طریق پست پیشتاز ارسال خواهم کرد.

 

جدید، جامع، به روز، در بیش از 600 صفحه و دارای 28 فصل

 

دانلود رایگان

نکته: نسخه ی زمستانی ویرایش سوّم این کتاب الکترونیکی، نسخه ی رایگان ندارد.

برای دانلود رایگان نسخه ی پاییزی ویرایش دوّم این کتاب الکترونیکی می توانید از لینک زیر استفاده نمایید؛ اندازه ی این فایل 14 مگابایت می باشد:

 

http://www.irebooks.com/article322.html

 

معایب نسخه ی رایگان که دانلود می کنید:

1- کیفیّت پایین؛ این نسخه به دلیل این که چند بار عمل فشرده سازی بر روی آن انجام می شود دارای کیفیّت پایینی می باشد. 2- نداشتن امکان پرینت 3- دارای رنگ پس زمینه می باشد. 4- عبارت "نسخه ی رایگان" روی صفحه های آن نوشته شده است. 4- وجود خطاهایی که در نسخه ی جدید وجود ندارد.

 

آدرس وبلاگ ها و ایمیل های من

وبلاگ ها:

http://sohjel.blogfa.com

 ، توصیّه شده

 

http://sohjel.persianblog.ir

http://sohjel.parsiblog.com

http://sohrabejelvehgar.blogspot.com

http://sohrab-e-jelvehgar.blogspot.com

 

ایمیل ها:

sohrabejelvehgar@yahoo.com

sohrab_jelvehgar@yahoo.com

sohjel@yahoo.com

sohrabejelvehgar@hotmail.com

 

جویای کار هستم برخی از سوابق کاری : آموزش درس های رایانه کار درجه 1 ، درجه 2 ، ویژوال بیسیک ، ICDL درجه 1 و درجه 2 در آموزشگاه های فنّی و حرفه ای آزاد شیراز . دارنده ی کارت های مربّیگری درس های رایانه کار درجه 2 ، اینترنت و ویژوال بیسیک . طرّاحی بیش از 3400 پرسش چهارگزینه ای برای سازمان آموزش فنّی و حرفه ای . ترجمه ی کتاب هوش مصنوعی ( همین کتاب ) . بیش از بیست هزار خط برنامه نویسی به زبان سی جهت دریافت درجه ی کاردانی . گردآوری مجموعه پرسش های چهارگزینه ای آزمون های کارشناسی ناپیوسته نرم افزار رایانه . شرکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1385 به سمت کارشناس گروه . مدارک دانشگاهی : کارشناسی نرم افزار رایانه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز . کاردانی کاربرد کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز کارهای مورد علاقه : ترجمه ، تحقیق و پژوهش . کارهای اداری . کار با کامپیوتر . برنامه نویسی . آموزش کامپیوتر . شما چه پیشنهادی دارید ؟! . صاحبان محترم مشاغل ، می توانند پیشنهادهای خود را از طریق پست الکترونیکی sohrabejelvehgar@yahoo.com برای اینجانب ارسال نمایند . نحوه ی اطّلاع رسانی برای آگاهی یافتن از انتشار ویرایش های جدیدتر کتاب هوش مصنوعی اینجانب به وبلاگ های زیر مراجعه نمایید : http://sohjel.blogfa.com http://sohjel.persianblog.com http://sohjel.parsiblog.com http://sohrabejelvehgar.blogspot.com http://sohrab-e-jelvehgar.blogspot.com در انتظار سرمایه گذار یا ناشر سرمایه گذار  برای چاپ ویرایش های بعدی این کتاب هستم . علاقه مندان به سرمایه گذاری و ناشرین گرامی ، می توانند پیشنهادهای خود را از طریق پست الکترونیکی sohrabejelvehgar@yahoo.com برای اینجانب ارسال نمایند . خواسته ی قلبی من این است که این کتاب مانند گذشته و به صورت رایگان در اختیار تمامی فارسی زبانان و علاقه مندان در هر کجای دنیا که هستند قرار بگیرد ولی هزینه ها اجازه ی این کار را به من نمی دهند . ای کاش سازمان ، موسّسه یا نهادی وجود داشت که از اینجانب حمایت کند . نظرات ، پیشنهادات و انتقادات لطفاً جهت بهتر شدن این کتاب ؛ نظرها ، پیشنهادها و انتقادهای سازنده ی خود را از طریق پست الکترونیکی های زیر برای اینجانب ارسال نمایید . sohjel@yahoo.com sohrabejelvehgar@yahoo.com sohrabejelvehgar@hotmail.com با احترام ، سهراب جلوه گر ، کارشناس نرم افزار رایانه شیراز - ایران - تابستان 1388 فهرست فصل اوّل - هوش مصنوعی فصل دوّم - عامل های هوشمند فصل سوّم - حل مسأله و جستجو فصل چهارم - جستجوی آگاهانه (مکاشفه ای) فصل پنجم - الگوریتم های جستجوی محلّی فصل ششم - مسایل ارضای محدودیّت فصل هفتم - مسایل ارضای محدودیّت و برنامه نویسی ارضای محدودیّت فصل هشتم - تئوری بازی ها فصل نهم - عامل های منطقی فصل دهم - منطق مرتبه ی اوّل به بیان ساده فصل یازدهم - منطق مرتبه ی اوّل فصل دوازدهم - استنتاج در منطق مرتبه ی اوّل فصل سیزدهم - نامعلومی ( عدم قطعیّت ) فصل چهاردهم - شبکه های بیزی فصل پانزدهم - استنتاج در شبکه های بیزی فصل شانزدهم - شناخت سخن یا سخن شناسی ( به طور خلاصه ) فصل هفدهم - تصمیم گیری های عاقلانه ( تیوری تصمیم گیری ) فصل هیجدهم - شبکه های عصبی فصل نوزدهم - الگوریتم های ژنتیکی فصل بیستم - سیستم های خبره فصل بیست و یکم - پردازش های تصمیم گیری مارکوف فصل بیست و دوّم - سیستم های طبقه بندی کننده فصل بیست و سوّم - درخت های تصمیم گیری فصل بیست و چهارم - یادگیری Q ای فصل بیست و پنجم - برنامه ریزی فصل بیست و ششم - برنامه نویسی پرولوگ فصل بیست و هفتم - آشنایی با روبوتیک فهرست برخی از منابع و مآخذ برخی از سازمان ها و م‍‍‍ؤسّساتی که در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت می کنند : هوش بازی شطرنج بازی Go استدلال اطاق چینی هوش مصنوعی قوی جستجو الگو شناسی یا شناخت الگو نمایش استنتاج دانش عقل سلیم و استدلال یادگیری از تجربه برنامه ریزی برنامه نویسی ژنتیک ارتباط میان هوش مصنوعی و فلسفه پیش نیازهای هوش مصنوعی هوش مصنوعی آشنایی با برخی از واژه ها توضیحی در مورد چند بازی هوش مصنوعی هوش برخی از سازمان ها و م‍‍‍ؤسّساتی که در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت می کنند : بازی Go استدلال اطاق چینی هوش مصنوعی قوی جستجو الگو شناسی یا شناخت الگو نمایش استنتاج دانش عقل سلیم و استدلال یادگیری از تجربه برنامه ریزی برنامه نویسی ژنتیک ارتباط میان هوش مصنوعی و فلسفه پیش نیازهای هوش مصنوعی بازی شطرنج توضیحی در مورد چند بازی آشنایی با برخی از واژه ها هوش مصنوعی هوش بازی شطرنج بازی Go برخی از سازمان ها و م‍‍‍ؤسّساتی که در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت می کنند : هوش مصنوعی قوی جستجو الگو شناسی یا شناخت الگو نمایش استنتاج دانش عقل سلیم و استدلال یادگیری از تجربه برنامه ریزی برنامه نویسی ژنتیک   ارتباط میان هوش مصنوعی و فلسفه پیش نیازهای هوش مصنوعی استدلال اطاق چینی هوش مصنوعی ضعیف طبقه بندی اکتشافی سیستم های خبره مسایل NP- کامل هوش مصنوعی منطقی هوش مصنوعی منطقی هوش مصنوعی هوش بازی شطرنج بازی Go استدلال اطاق چینی هوش مصنوعی قوی برخی از سازمان ها و م‍‍‍ؤسّساتی که در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت می کنند : الگو شناسی یا شناخت الگو نمایش استنتاج دانش عقل سلیم و استدلال یادگیری از تجربه برنامه ریزی   برنامه نویسی ژنتیک ارتباط میان هوش مصنوعی و فلسفه پیش نیازهای هوش مصنوعی جستجو تصویر مَجازی در کامپیوتر هستی شناسی ابتکارها یا اکتشافات تیوری بازی ها سخن شناسی فهم زبان طبیعی شناخت شناسی هوش مصنوعی هوش بازی شطرنج بازی Go استدلال اطاق چینی هوش مصنوعی قوی جستجو الگو شناسی یا شناخت الگو نمایش استنتاج دانش عقل سلیم و استدلال یادگیری از تجربه برنامه ریزی برخی از سازمان ها و م‍‍‍ؤسّساتی که در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت می کنند : ارتباط میان هوش مصنوعی و فلسفه پیش نیازهای هوش مصنوعی برنامه نویسی ژنتیک شاخه های هوش مصنوعی کاربردهای هوش مصنوعی شناخت شناسی هستی شناسی ابتکارها یا اکتشافات تصویر مَجازی در کامپیوتر سخن شناسی فهم زبان طبیعی تیوری بازی ها مسایل NP- کامل طبقه بندی اکتشافی سیستم های خبره مسایل NP- کامل طبقه بندی اکتشافی سیستم های خبره چرا هوش مصنوعی را مطالعه می کنیم ؟ انواع بازخورد وضعیّت دانش ریوس مطالب عامل ها ویژگی محیط ها خلاصه خلاصه ی ریوس مطالب جستجو به عنوان روش حلّ مسأله انواع مسأله آزمون هدف هزینه ی مسیر فضای حالت به دست آوردن پیچیدگی با استفاده تحلیل مجانبی یادآوری : مسایل خوب تعریف شده یادآوری : جستجو برای راه حل ها جستجو در فضای حالت الگوریتم جستجوی درخت عمومی جستجوی عمیق شونده ی تکراری خلاصه ی ریوس مطالب آگاهانه کردن جستجو تابع ارزیابی  اکتشافات ( ابتکارات ) بهبود روش تپّه نوردی شبیه سازی گرم و سرد کردن الگوریتم های ژنتیکی  اصول الگوریتم ژنتیکی crossover رئوس مطالب بهبود بخشیدن به کارایی لیست معکوس برنامه نویسی براساس محدودیّت  رئوس مطالب پایگاه های دانش دنیای Wumpus توضیح PEAS دنیای wumpus دنیای Wumpus معمولی خصوصیّات دنیای wumpus حرکت عامل در دنیای Wumpus تحلیل تبدیل یک عبارت به CNF منطق مرتبه ی اوّل و منطق گزاره ای ریوس مطالب ریوس مطالب برداشتن سورها انواع نامعلومی چگونه با نامعلومی ، برخورد کنیم ؟ منطق و نامعلومی نامعلومی و عقلانیّت (هوشمند بودن) روش هایی برای به کارگیری نامعلومی احتمال اساس احتمال استنتاج با توزیع های پیوسته ی احتمال ظاهر گزاره ها تعمیم تعمیم ریوس مطالب مسأله هدف شبکه های بیزی ساخت یک شبکه سخن شناسی ریوس مطالب تصمیم گیری عاقلانه اولویّت های عاقلانه سودمندی پول اهمّیّت پول  عقلانیّت و سود بخت آزمایی اولویّت ساختار : اتّفاقی شبکه های تصمیم گیری ارزیابی شبکه ی تصمیم گیری تصمیم گیری روبوت ارزش اطّلاعات خصوصیّات ارزش اطّلاعات کامل ریوس مطالب شبکه های عصبی زیست شناسی و علم کامپیوتر  توابع عملکرد انواع گره ها شبکه های تغذیّه ی مستقیم به شکل تخمین زننده ی توابع طبقه بندی با شبکه های عصبی پرسپترون ها توان نمایش پرسپترون ها آموزش پرسپترون الگوریتم انتشار معکوس متوقّف کردن شرط ها صورت شناسی با استفاده از شبکه های عصبی نکاتی در مورد انتشار معکوس تاریخچه شروع با یک تصوّر یک راه حل گنگ چگونه شما یک راه حل را کد می کنید ؟ خلاصه فضای جستجو اضافه کردن جنسیّت - Crossover انتخاب والدها جمعیّت نمونه جهش برگشت به الگوریتم ژنتیکی پارامترهای زیاد برای تنظیم چگونه Crossover کار می کند ؟ برنامه نویسی ژنتیکی مسأله یک سیستم خبره چیست ؟ چرا یک سیستم خبره را می سازیم ؟ خصوصیّات خوب یک سیستم خبره پردازش های تصمیم گیری مارکوفی حل مسایل ترتیبی مطالب بیش تری در مورد توابع پاداش تکرار مقدار برنامه نویسی پویا تکرار مقدار تشریح مطلب سیستم های طبقه بندی کننده طبقه بندی کننده ها اجزای یک سیستم طبقه بندی یادگیری عامل های آموزشی هوش مصنوعی چیست؟  عمل کردن مثل انسان : آزمایش تورینگ فکرکردن مانند انسان : علم شناخت زندگی مصنوعی مقیاس هستی شناسی معرفت شناسی منطق زمانی تیوری احتمال  منطق فازی شماره کروموزوم شایستگی در دهه ی 1960  انقلاب شناخت به وجود آمد . علم عصب شناسی  : تیوری های در دسترس ، هیچ چیزی را شبیه هوش انسان  تولید نمی کنند. فکر منطقی ( معقولانه ) : قوانین فکر - رفتار منطقی : کار درست ، عقلانیّت PEAS ( ارزیابی عملکرد  ، محیط  ، عمل کننده ها  و حسگرها  )  محیط  حسگرها عمل کننده ها تعریف راسل و نورویگ (R & N) : وولریج  :  ابزار ادراکی برای تحلیل سیستم ها : چگونه با این دردسرها رفتار کنیم ؟ : ادراک ها (دریافت ها) : حسگرها : محرّک ها : عملکرد : عامل عقلانی برای طرّاحی یک عامل هوشمند ، ما باید محیط عملیّاتی  را مشخص کنیم . مثال طرّاحی یک تاکسی خودکار ، مثال : عامل های خرید  اینترنتی ، قابل مشاهده بودن :  ، قطعی / اتّفاقی بودن : نکته : دوره ای و ترتیبی بودن : ثابت و پویا (دینامیک) بودن : نیمه پویا ، گسسته و پیوسته بودن : تک عاملی یا چندعاملی بودن : برخی مثال ها عبارتند از : در مورد عامل جاروبرقی ، عامل های نرم افزاری ، عامل های متحرک  ، عامل های اطّلاعاتی ، برنامه های محیط ، چهار نوع اصلی وجود دارد : عامل های بازتابی ساده  - عامل های بازتابی با حالت یا وضعیّت یا عامل هایی که وضعیّت جهان را حفظ می نمایند  - عامل های براساس هدف یا هدف گرا  و عامل های سودمند . عامل های بازتابی ساده : مثال : عامل هایی که وضعیّت جهان را حفظ می کنند (عامل های بازتابی براساس مدل) : مثال : عامل های هدف گرا : اهداف مطالبی در مورد عامل های هدف گرا : عامل های سودمند : عامل های آموزشی نکته :  روی به وسیله ی و اثر می گذارند. تابع عامل چگونکی عملکرد عامل را در همه ی شرایط تشریح می کند. ارزیابی عملکرد (معیارکارایی) چگونگی محیط را ارزیابی می کند . یک عامل هوشمند بی عیب ، عملکرد مورد انتظار را بیشینه می کند . برنامه های عامل برخی از توابع عامل را اجرا می کنند. توضیحات  ، محیط های کاری را تعریف می کند. محیط ها در چند بعد طبقه بندی می شوند: چند معماری موجود عامل های پایه عبارتند از: فرمول بندی  مسأله برای فرمول بندی مسأله این موارد را در نظر می گیریم : برای فرمول بندی هدف مسأله این موارد را در نظر می گیریم : تعریف جستجو : مسایل سرگرمی : مسایل دنیای واقعی : مجزا مسایل تک حالته  : مسایل چندحالته   : مسایل احتمالی  : مسایل اکتشافی  : تابع جانشین آزمون هدف مجموعه ای از وضعیّت ها برون خطی برخط استراتژی های جستجو - روش های ناآگاهانه  - مثال : مسأله مسافرت فروشنده ی دوره گرد - بنابراین ، مسایل با زمان چندجمله ای (P) : مثال : رومانی - فرمول بندی مسأله  :پیداکردن راه حل : مثال : دنیای جاروبرقی -   . حالت اوّلیه تابع جانشین  آزمایش هدف هزینه ی مسیر : نکته : راه حل معمولی پازل n  تایی ، NP-hard می باشد. مسایل NP-hard مسایلی هستند که در یک زمان چند جمله ای نمی توانند حل شوند . ی  بدون این که ربوت را شامل شود! درخت جستجو ؛ روش : حالت ها یا وضعیّت ها روش های جستجوی ناآگاهانه-  پیاده سازی ، مثال دیگر : توضیح : توضیح : توضیح :  برای پیاده سازی ، پس ، جستجوی اوّل عمق ، پیاده سازی دیگر : مثال دیگر : در واقع ، پس ، شبه کدی به صورت دیگر برای جستجوی عمیق شونده ی تکراری حالت (وضعیّت) های تکرار شده - خلاصه - مسأله ی کشور رومانی با ارزیابی مراحل به صورت کیلومتر مهادیا تیمیسوارا نمت گیورگیو ارزیسنی ارادیا هیرسوا کرایوا واسلوی پیتستی دوبرتا لوگوج افری  ، کامل A روش  به طور موثری برای هر تابع ارزیابی بهینه می باشد . ابتکارات قابل قبول حالت نهایی حالت اوّلیّه خلاصه تپّه نوردی (بالا رونده از تپّه)  شبیه سازی گرم و سرد کردن الگوریتم های ژنتیکی ، پیدایشی یا تکوینی  (به طور خلاصه ) الگوریتم های بهبود یافته ی تکراری مثال : مسأله ی فروشنده ی دوره گرد مثال : وزیر های شطرنج n  تایی  سازنده ؛ تکراری از روش سازنده استفاده نمی کنیم ؛ حرکت های غیرمستقیم و تپّه نوردی اتّفاقی : اوّلین انتخاب تپّه نوردی : تپّه نوردی با شروع مجدد تصادفی : گرم و سرد کردن روش شبیه سازی گرم و سرد کردن ، خصوصیّات شبیه سازی گرم و سرد کردن - ایده : جستجوی پرتو محلّی به شکل " انتخاب طبیعی " : الگوریتم های ژنتیکی (GA ها) : جمعیّت نسل فرد تابع مناسب ژنوم ویژگی / ژن برای انجام عمل crosspver دو راه حل را به صورت تصادفی انتخاب نمایید . برای انتخاب شایستگی مناسب ؛ تمام شایستگی ها را جمع نمایید ؛ داریم سپس یک نقطه (مکان هندسی) تصادفی را در رشته های بیتی انتخاب نمایید و تکه ی اوّل b1 را با تکه ی دوم b2 برای به وجود آوردن دو رشته بیتی جدید ، با هم ادغام نمایید . تولید مجدد توسط crossover : نقطه ی crossover : جهش الگو انتخاب مناسب ترین فرضیه ها انتخاب مسابقه ای انتخاب ردیف Crossover تک نقطه ای : crossover crossover crossover crossover crossover crossover crossover مثال : 8 وزیر نکته : برنامه نویسی ژنتیکی فضاهای حالت پیوسته -  جستجوی معکوس لیست  برای مسایل ارضای محدودیّت  ساختار مسأله و تجزیه ی مسأله مسأله ی جستجوی استاندارد : مسأله ی ارضای محدودیّت :  متغیّرهای مقدارهای دامنه ی زبان ارایه ی رسمی همه منظوره مثال نقشه ی رنگی : محدودیّت ها مسأله ی ارضای محدودیّت دودویی گراف محدودیّت مسایل ارضای محدودیّت با متغیّرهای مجزا (گسسته) ، مسایل ارضای محدودیّت با متغیّرهای پیوسته مثال : مسایل رمزی فرمول بندی جستجوی استاندارد ، جستجوی معکوس لیست - مثال لیست معکوس (تصاویر را از چپ به راست دنبال نمایید) کم ترین مقادیر باقی مانده - پیداکردن درجه - کم ترین مقدار محدود کننده - برّرسی مستقیم - توزیع محدود - سازگاری قوس - K سازگار قوی - قضیّه : شایسته سازی شایسته سازی برش مثال درخت تجزیّه الگوریتم های تکراری برای مسایل ارضای محدودیّت انتخاب متغیّر : ابتکار انتخاب مقدار با کم ترین ناسازگاری : متغیّرها : دامنه ها : حالت ها (وضعیّت ها) : عمل با کمترین ناسازگاری -   به جز R = تعداد محدودیت ها / تعداد متغیّرها رمزکننده ی متغیّر پنهان بازی کامل  تصمیم گیری های مینیماکس هرس  α-β محدودیت منابع و ارزیابی تقریبی بازی های تصادفی بازی های با اطّلاعات غیر کامل تئوری بازی ها بازی های با اطّلاعات کامل : بازی های با اطّلاعات ناقص : عقلانیّت کامل محاسبه ی نامحدود مسایل جستجوی بازی ها تاریخچه : تئوری بازی به صورت جستجو درخت بازی مینیماکس مثال هرس  a - bخصوصیّات α-β  -  محدودیّت منابع - توابع ارزیابی  با حرکت سیاه ، وضعیّت سفید بهتر می شود با حرکت سفید ، سیاه برنده می شود عامل ها براساس دانش منطق در حالت کلّی  مدل ها و دارایی ها منطق گزاره ای  (بولین) تساوی  ، صحت  ، توانایی راضی کردن قوانین استنتاج  و اثبات قضیه  زنجیره ی مستقیم  زنجیره ی معکوس  تحلیل قانون استنتاج : شیوه ی  اعلانی یا اظهاری برای ساختن یک عامل (یا یک سیستم دیگر) :  بگویید ( ) سؤال می کند ( ) سطح دانش چه چیزی را آن ها می دانند مرحله ی کاربرد عامل باید قادر باشد : توضیح : اندازه گیری عملکرد یا معیارکارایی : محیط : حسگرها : محرّک ها : دنبال کردن  پایگاه دانش KB جمله ی α را دنبال می کند اگر و فقط اگر α در همه ی جهان ها در جایی که KB درست است ، درست باشد . سمانتیک ها یا معناها  مدل ها - m مدلی از α α m دنبال کردن در دنیای wumpus  یا کامل کمال یا تمامیّت : کامل بودن  : منطق گزاره ای : A Ù B Þ C منطق مرتبه ی اوّل : ("x)( $ y) Mother(y,x) منطق عقیده ای یا زود باور  : B(John,Father(Zeus,Cronus)) ظاهر -  برای نکته :  Ù Þ Þ  Ú Ø Ø  Ù Ú Þ Ø Ú  Þ   Ø Ú Þ سمانتیک ها یا معناهای منطق گزاره ای ، قوانینی برای ارزیابی درستی به وسیله ی یک مدل m : و  یا یا   و  و  A Þ B " یک خانه خوش هوا است  یک چاله در اطرافش وجود داشته باشد " صحّت و قابلیّت ارضا -  درست همه ی استفاده از قوانین استنتاج : بررسی مدل اثبات تمامیّت نقطه ی ثابت رابط ها  و کمّیّت سنج ها (سورها) تعریف - تعریف - ، ترکیبی مستقل از متن  اشیاء :    وابستگی ها (ارتباطات یا روابط) : عملکردها  (تابع ها) : اندازه ی اعتقاد واقعیّات + درجه ی درستی مقدار فاصله ی شناخته شده - عبارات اتمیک عبارات پیچیده - صحّت در منطق مرتبه ی اوّل - مثال صحت - ریچارد فردی دلیر است جان پادشاهی بد است سور عمومی - دوگانگی کمّیّت سنج ها    یک شکلی    طرز عمل کلّی    برنامه نویسی منطقی    تحلیل نمونه سازی (معرفی) عمومی مثال مثال : مثالی دیگر :  همه ی موارد ممکن است - ادعا : - ادعا : - ایده : - مسأله : قضیّه ی هربرند (1930) : قضیّه ی تورینگ و چورچ الگوریتم یگانی : دقیقا اثبات روش طرز عمل کلّی  - مثال : پایگاه دانش - مثال تطبیق دهنده ی سخت تبدیل به صورت نرمال CNF -   احتمال   استقلال  و قانون بیز مثال : نکته : مثال : تصمیم گیری تحت شرایط نامعلومی قضیّه ی سودمندی قضیّه ی تصمیم گیری مبانی احتمال -  P توزیع تصادفی X مثال : گزاره ها - چرا از احتمال استفاده می کنیم ؟ مثال : یک فرمول : مثال : مثال :  قانون زنجیره ای  مثال : Ù   Ù  متغیّرهای پرس و جوی  Y   متغیّرهای ثابت   E  تعریف -  مثال اتومبیل مثال برای قانون بیز مثال :  توزیعات پارامتربندی شده ساختار شبکه ی بیزی : مثال مثال دزدی مثال قضیّه : پوسته ی مارکف در زیر ، روشی برای ساخت شبکه های بیزی آمده است : مثال - نه مثال : بیمه ی اتومبیل سخن به صورت استدلال احتمالی صداهای سخن کلمات سیگنال اصوات صداهای سخن - اصوات سه حالته   تقدم های عاقلانه تسهیلات پول تسهیلات چند خصوصیتی شبکه های تصمیم گیری ارزش اطّلاعات تقدّم ها یادداشت : توانایی نظم دهی انتقال پذیری پیوستگی تعویض پذیری یکنواختی قضیّه (رمزی ، 1931 ؛ ون نیومن و مورگنسترن ، 1944 ) : اصل بیش ترین سودمندی مورد انتظار : قانون بیش ترین سودمندی مورد انتظار (MEU نکته : پول - منحنی سودمند : برنولی (1738) : برابری حتمی جواب : ایده ی 1 : ایده ی 2 : تعریف تسلّط ( نفوذ سخت ) : کاربرد چند خصوصیّتی : X   X قضیّه مستقل از لحاظ اولویّت دو طرفه (لیون تیف ، 1947) : قضیّه ( دبرو ، 1960 ) : مستقل از لحاظ سودمندی بودن دو طرفه : نکته : - ایده : مثال : راه حل : فرمول کل - نا منفی جمع ناپذیری مستقل از نظم بودن توجّه : مغز پرسپترون ها مثال ها : سؤال : جواب : بینش : نگرش وانیلی : مسأله : کجا را برای روغن ، حفر نماییم ؟ خبره - if  then  زنجیره ی معکوس - زنجیره ی مستقیم - زنجیره ی معکوس و مستقیم برگ برگ شده مثال : مسأله ی شبکه راه حل های پردازه ی تصمیم گیری مارکوفی مقایسه ی روش ها - مثال : مسأله ی شبکه نقاط قوّت روش تکرار مقدار : نقاط ضعف روش تکرار مقدار : قانون و سیستم پیام مثال - دسته سطل  - مثال : تولید قوانین جدید - برنامه نویسی ژنتیکی  فراتر از قوانین - یادگیری نظارت شده  (کنترل شده) یادگیری بدون نظارت  (کنترل نشده) یادگیری تقویتی تعریف یک مسأله ی یادگیری - استنتاج - بایاس استنتاجی - مشاهده ی داده ها - درخت های تصمیم گیری یادگیری - مکاشفه : سؤال : ورودی های پیوسته ی مقداردهی شده - هربرت سیمون (1916-2001) در حال حاضر کدامیک از موارد زیر توسّط کامپیوتر می تواند انجام شود؟ عمل کردن به صورت منطقی ( معقولانه ) تاریخچه ی هوش مصنوعی توضیحی در مورد بازی پل خودمختاری در عامل ها عقلانیّت وضعیّت ها و گره های درخت اوّل ، یک سؤال جریان معکوس جستجوی دوطرفه مثالی برای جستجوی بهینگی جستجوی خصوصیّات جستجوی محلّی در حساب دیفرانسیل و انتگرال مثال جستجوی تپّه نوردی تنوعات تپّه نوردی الگوریتم الگوریتم سازگاری قوس الگوریتمی برای مسایل ارضای محدودیّت درختی ساختیافته مسایل ارضای محدودیّت درختی ساختیافته ی تقریبی مثال : چهار وزیر محدودیّت های دودویی کاهش محدودیّت های n تایی بازی های قطعی در عمل یک عامل ساده ی براساس دانش زنجیره ی مستقیم :  الگوریتم زنجیره ی مستقیم بیان نسبت خانوادگی منطق مرتبه ی اوّل - نمونه سازی (معرفی) وجودی اثبات به روش زنجیره ی مستقیم نامعلومی در دانش قبلی نامعلومی در ادراک به صورت ناآشکار (ضمنی یا تلویحی) تعریف احتمال شرطی مسایل آشکار : برچسب قوس های + یا  استفاده از تئوری اطّلاعات اکتشاف بولتزمان   - تصویر ، متعلّق به جان مکارتی ، ملقّب به پدر هوش مصنوعی است . فکرکردن مانند انسان : علم شناخت زندگی مصنوعی مقیاس هستی شناسی معرفت شناسی منطق زمانی تیوری احتمال  منطق فازی شماره کروموزوم شایستگی هوش مصنوعی چیست؟ وضعیّت دانش ریوس مطالب انواع بازخورد ویژگی محیط ها خلاصه خلاصه ی ریوس مطالب جستجو به عنوان روش حلّ مسأله انواع مسأله آزمون هدف هزینه ی مسیر  فضای حالت به دست آوردن پیچیدگی با استفاده تحلیل مجانبی یادآوری : مسایل خوب تعریف شده یادآوری : جستجو برای راه حل ها جستجو در فضای حالت الگوریتم جستجوی درخت عمومی جستجوی عمیق شونده ی تکراری خلاصه ی ریوس مطالب آگاهانه کردن جستجو تابع ارزیابی اکتشافات ( ابتکارات ) بهبود روش تپّه نوردی شبیه سازی گرم و سرد کردن الگوریتم های ژنتیکی  اصول الگوریتم ژنتیکی crossover رئوس مطالب بهبود بخشیدن به کارایی لیست معکوس برنامه نویسی براساس محدودیّت  رئوس مطالب پایگاه های دانش دنیای Wumpus توضیح PEAS دنیای wumpus دنیای Wumpus معمولی خصوصیّات دنیای wumpus حرکت عامل در دنیای Wumpus تحلیل تبدیل یک عبارت به CNF منطق مرتبه ی اوّل و منطق گزاره ای ریوس مطالب ریوس مطالب برداشتن سورها انواع نامعلومی چگونه با نامعلومی ، برخورد کنیم ؟ منطق و نامعلومی نامعلومی و عقلانیّت (هوشمند بودن) روش هایی برای به کارگیری نامعلومی احتمال اساس احتمال استنتاج با توزیع های پیوسته ی احتمال ظاهر گزاره ها تعمیم تعمیم ریوس مطالب مسأله هدف شبکه های بیزی ساخت یک شبکه سخن شناسی ریوس مطالب تصمیم گیری عاقلانه اولویّت های عاقلانه سودمندی پول اهمّیّت پول  عقلانیّت و سود بخت آزمایی اولویّت ساختار : اتّفاقی شبکه های تصمیم گیری ارزیابی شبکه ی تصمیم گیری تصمیم گیری روبوت ارزش اطّلاعات خصوصیّات ارزش اطّلاعات کامل ریوس مطالب شبکه های عصبی زیست شناسی و علم کامپیوتر توابع عملکرد انواع گره ها شبکه های تغذیّه ی مستقیم به شکل تخمین زننده ی توابع طبقه بندی با شبکه های عصبی پرسپترون ها توان نمایش پرسپترون ها آموزش پرسپترون الگوریتم انتشار معکوس متوقّف کردن شرط ها صورت شناسی با استفاده از شبکه های عصبی نکاتی در مورد انتشار معکوس تاریخچه شروع با یک تصوّر یک راه حل گنگ چگونه شما یک راه حل را کد می کنید ؟ خلاصه فضای جستجو اضافه کردن جنسیّت - Crossover انتخاب والدها جمعیّت نمونه جهش برگشت به الگوریتم ژنتیکی پارامترهای زیاد برای تنظیم چگونه Crossover کار می کند ؟ برنامه نویسی ژنتیکی مسأله یک سیستم خبره چیست ؟ چرا یک سیستم خبره را می سازیم ؟ خصوصیّات خوب یک سیستم خبره پردازش های تصمیم گیری مارکوفی حل مسایل ترتیبی مطالب بیش تری در مورد توابع پاداش تکرار مقدار برنامه نویسی پویا تکرار مقدار تشریح مطلب سیستم های طبقه بندی کننده طبقه بندی کننده ها اجزای یک سیستم طبقه بندی یادگیری عامل های آموزشی عامل ها تاریخچه ی هوش مصنوعی توضیحی در مورد بازی پل خودمختاری  در عامل ها عقلانیّت  وضعیّت ها و گره های درخت اوّل ، یک سؤال جریان معکوس جستجوی دوطرفه مثالی برای جستجوی بهینگی جستجوی خصوصیّات جستجوی محلّی در حساب دیفرانسیل و انتگرال مثال جستجوی تپّه نوردی تنوعات تپّه نوردی الگوریتم الگوریتم سازگاری قوس الگوریتمی برای مسایل ارضای محدودیّت درختی ساختیافته مسایل ارضای محدودیّت درختی ساختیافته ی تقریبی مثال : چهار وزیر محدودیّت های دودویی کاهش محدودیّت های n تایی بازی های قطعی در عمل یک عامل ساده ی براساس دانش زنجیره ی مستقیم : الگوریتم زنجیره ی مستقیم بیان نسبت خانوادگی منطق مرتبه ی اوّل - نمونه سازی (معرفی) وجودی اثبات به روش زنجیره ی مستقیم نامعلومی در دانش قبلی نامعلومی در ادراک به صورت ناآشکار (ضمنی یا تلویحی) تعریف احتمال شرطی مسایل آشکار : برچسب قوس های + یا استفاده از تئوری اطّلاعات اکتشاف بولتزمان ریوس مطالب انتخاب یک فضای حالت (وضعیّت) الگوریتم جستجوی درختی روش جستجوی اوّل  بهترین جستجوی حریصانه جستجوی A  بهینه سازی  (مفیدتر) بهترکردن روش A  عمیق شونده ی تکراری رئوس مطالب دورنما (چشم انداز ) جستجو یک الگوریتم ژنتیکی پایه گراف محدودیّت انواع مسایل ارضای محدودیّت سازگاری قوس هدایتی سازگاری مسیر K  سازگاری ساختار مسأله مسایل ارضای محدودیّت درختی ساختیافته درخت تجزیّه سختی مسأله ی ارضای محدودیّت مفروضات تئوری بازی ها : هرس  a - b ریوس مطالب انواع دانش ارتباطات موجود در جهان مدل های Wumpus مدل های Wumpus مدل های Wumpus مدل های Wumpus استنتاج مثال هایی از منطق ترتیب اولویّت ها مدل های موجود در منطق گزاره ای تساوی های منطقی متدهای اثبات  زنجیره ی معکوس صورت نرمال ربط دهنده  (CNF) مزیّت های منطق گزاره ای گزاره ها فرمول مرتبه ی اوّل متغیّرهای آزاد و محدود معنی یک فرمول منطق مرتبه ی اوّل نقیض و سورها موافقین و مخالفین منطق گزاره ای تعیین خواص وجودی بازی با عبارات تاریخچه ی مختصری از استدلال استنتاج در منطق مرتبه ی اوّل گزاره بندی تبدیل به استدلال گزاره ای تبدیل ایرادهای گزاره ها یک شکلی طرز عمل کلّی الگوریتم یکسان سازی تحلیل : خلاصه ریوس مطالب نامعلومی عامل نامعلوم به صورت آشکار ضعف های منطق کمّیّت و کیفیّت مقادیر تصادفی رویدادها (رخدادها) ی تجزیه ناپذیر یا اتمیک متغیّرهای تصادفی گسسته (محدود یا نامحدود) احتمال شرطی توزیع پیوسته استدلال با شمارش استقلال استقلال شرطی قانون بیز مثال : مدل ساده ی بیز عامل احتمالی شبکه های بیزی تراکم معانی عمومی معانی محلّی ساختار شبکه بیان نامعلومی (عدم قطعیّت) به طورخلاصه ارایه ی ضمنی توزیع پیوسته ی کامل ساخت شبکه های بیزی کاربردهای شبکه های بیزی ریوس مطالب سخن به صورت استدلال احتمالی بیشینه کردن سودمندی (تسهیلات) مورد انتظار استاندارد نزدیک به  صرفه های بشر بیزاری از خطر (ریسک)  و بیمه مزیّت چند خصوصیّتی بودن تسلط (نفوذ) سخت نفوذ اتّفاقی اولویّت ساختار : قطعی شبکه ی تصمیم گیری روبوت انتخاب اندازه گیری کیفیّت ( چگونگی ) رفتارها شبکه های عصبی محاسباتی انتشار معکوس شبکه های با عملکرد شعاعی شبکه های عصبی برگشت کننده شبکه های هوپفیلد تکامل در دنیای واقعی آیا ما می توانیم از این ایده ی گنگ استفاده نماییم ؟ ایده ای که کم تر دارای گنگ بودن می باشد (الگوریتم ژنتیکی) مثال نادان  حفر برای روغن انتخاب چرخش رولت Crossover   بازترکیب ( جفت گیری ) تنوّع های زیاد الگوریتم های ژنتیکی کاربردهای الگوریتم های ژنتیکی توابع شایستگی ناآشکار (ضمنی) سیستم های خبره ی قانون گرا به وجود آوردن تصمیم گیری های ترتیبی سودمندیِ مورد انتظار محیط های مارکوفی توزیع های ثابت  سودمندی وضعیّت ها تکرار روش  ( بهبود روش تکرار مقدار ) سیستم های تولید یادگیری نظارت شده (کنترل شده) سود اطّلاعات تکرار مقدار تکرار روش یادگیری یک روش یادگیری تابع Q اکتشاف مقایسه ی برنامه ریزی با منطق جستجو و برنامه ریزی یادگیری مستحکم عامل ها و محیط ها محیط ها انواع عامل ها جستجو وضعیّت فرمول بندی مسأله مسایل خوب تعریف شده عملیّات حلّ مسأله پیچیدگی پیچیدگی فرمول بندی مسأله ی تک حالته درخت ها روش های جستجو جستجوی نا آگاهانه جستجوی محلّی روش شبیه سازی گرم و سرد کردن تولید راه حل های جدید خلاصه ی فصل زنجیره ی مستقیم و معکوس خلاصه خلاصه ی الگوریتم ها عامل برنامه ریزی ریوس مطالب انتخاب یک فضای حالت (وضعیّت) الگوریتم جستجوی درختی روش جستجوی اوّل  بهترین جستجوی حریصانه جستجوی A بهینه سازی  (مفیدتر) بهترکردن روش A  عمیق شونده ی تکراری رئوس مطالب دورنما (چشم انداز ) جستجو یک الگوریتم ژنتیکی پایه گراف محدودیّت انواع مسایل ارضای محدودیّت سازگاری قوس هدایتی سازگاری مسیر K  سازگاری ساختار مسأله مسایل ارضای محدودیّت درختی ساختیافته درخت تجزیّه سختی مسأله ی ارضای محدودیّت مفروضات تئوری بازی ها : هرس  a - b ریوس مطالب انواع دانش ارتباطات موجود در جهان مدل های Wumpus مدل های Wumpus مدل های Wumpus مدل های Wumpus استنتاج مثال هایی از منطق ترتیب اولویّت ها مدل های موجود در منطق گزاره ای تساوی های منطقی متدهای اثبات زنجیره ی معکوس صورت نرمال ربط دهنده  (CNF) مزیّت های منطق گزاره ای گزاره ها فرمول مرتبه ی اوّل متغیّرهای آزاد و محدود معنی یک فرمول منطق مرتبه ی اوّل نقیض و سورها موافقین و مخالفین منطق گزاره ای تعیین خواص وجودی  بازی با عبارات تاریخچه ی مختصری از استدلال استنتاج در منطق مرتبه ی اوّل گزاره بندی تبدیل به استدلال گزاره ای تبدیل ایرادهای گزاره ها یک شکلی طرز عمل کلّی الگوریتم یکسان سازی تحلیل : خلاصه ریوس مطالب نامعلومی عامل نامعلوم  به صورت آشکار ضعف های منطق کمّیّت و کیفیّت مقادیر تصادفی رویدادها (رخدادها) ی تجزیه ناپذیر یا اتمیک متغیّرهای تصادفی گسسته (محدود یا نامحدود) احتمال شرطی توزیع پیوسته استدلال با شمارش استقلال استقلال شرطی قانون بیز مثال : مدل ساده ی بیز عامل احتمالی شبکه های بیزی تراکم معانی عمومی معانی محلّی ساختار شبکه بیان نامعلومی (عدم قطعیّت) به طورخلاصه ارایه ی ضمنی توزیع پیوسته ی کامل ساخت شبکه های بیزی کاربردهای شبکه های بیزی ریوس مطالب سخن به صورت استدلال احتمالی بیشینه کردن سودمندی (تسهیلات) مورد انتظار استاندارد نزدیک به  صرفه های بشر بیزاری از خطر (ریسک)  و بیمه مزیّت چند خصوصیّتی بودن تسلط (نفوذ) سخت نفوذ اتّفاقی اولویّت ساختار : قطعی شبکه ی تصمیم گیری روبوت انتخاب اندازه گیری کیفیّت ( چگونگی ) رفتارها شبکه های عصبی محاسباتی انتشار معکوس شبکه های با عملکرد شعاعی شبکه های عصبی برگشت کننده شبکه های هوپفیلد تکامل در دنیای واقعی آیا ما می توانیم از این ایده ی گنگ استفاده نماییم ؟ ایده ای که کم تر دارای گنگ بودن می باشد (الگوریتم ژنتیکی) مثال نادان  حفر برای روغن انتخاب چرخش رولت Crossover  بازترکیب ( جفت گیری ) تنوّع های زیاد الگوریتم های ژنتیکی کاربردهای الگوریتم های ژنتیکی توابع شایستگی ناآشکار (ضمنی) سیستم های خبره ی قانون گرا  به وجود آوردن تصمیم گیری های ترتیبی سودمندیِ مورد انتظار محیط های مارکوفی توزیع های ثابت سودمندی وضعیّت ها تکرار روش  ( بهبود روش تکرار مقدار ) سیستم های تولید یادگیری نظارت شده (کنترل شده) سود اطّلاعات تکرار مقدار تکرار روش یادگیری یک روش یادگیری تابع Q اکتشاف یادگیری مستحکم جستجو و برنامه ریزی مقایسه ی برنامه ریزی با منطق لطفاً جهت بهتر شدن این کتاب ؛ نظرها ، پیشنهادها و انتقادهای سازنده ی خود را از طریق پست الکترونیکی های زیر برای اینجانب ارسال نمایید . شیراز  ایران - تابستان 1388 مسأله ی بهینه سازی محدودیّت  منطق چیست ؟ زبانی برای مسایل برنامه ریزی معانی برنامه ریزی استریپس ارزیابی های قطعی توابع موجود برای لیست ها بررسی نوع مقایسه ی عبارات مقایسه ی عبارت های محاسباتی بازگشت آشنایی با یادگیری ماشین پیشینه نماها یا سابقه نماها یا هیستوگرام ها  ، K نزدیک ترین همسایه و پنجره های پارزن K نزدیک ترین همسایه توابع با پایه های انشعابی هسته های پشتیبانی از ماشین های برداری غیرخطی آموزش پشتیبانی از ماشین های برداری سایر روش های هسته هسته های پشتیبانی از ماشین های برداری غیرخطی آموزش پشتیبانی از ماشین های برداری انگیزه (محرک)  بسته بندی کننده ها الگوریتم های مسایل بهینه سازی محدودیّت شطرنج : عملکردهای استریپس فضای حالت جستجو فضای حالت و فضای برنامه تعریف روال ها فراخوانی روال ها توضیح  محاسبات محاسبات موفّق جواب های چندگانه آرگومان های متغیّر واژه های پرولوگ واژه های لیستی واژه های چندتایی بازده یکسان سازی نقیض  ( \+ ) بُرِش  ( ! ) تولید و آزمایش  کارهایی که برای بشر ، خطرناک می باشند کارهای تکراری که برای بشر ، کسل کننده ، پردغدغه یا کار بر می باشند کارهای پَست که بشر دوست ندارد آن ها را انجام دهد تعریف علم روبوتیک اجزای مکانیکی واحدهای رابط K  نزدیک ترین همسایه (دید تصویری) راه حل با بیشینه ی احتمال  واریانس ها K  میانگین دسته ای و تصادفی K  میانگین  برخی توضیحات شبکه های عصبی مصنوعی زمان تاخیر شبکه های عصبی در هم آمیختن چندجمله ای اشتقاق متغیّر مستقیم از  تا احتمال اشتقاق معکوس متغیّر جزئیات نهایی در مورد حاشیه کنده های  تصمیم گیری مترجم: سهراب جلوه گر مترجم: سهراب جلوه گر مترجم: سهراب جلوه گر لطفاً جهت بهتر شدن این کتاب ؛ نظرها ، پیشنهادها و انتقادهای سازنده ی خود را از طریق پست الکترونیکی های زیر برای اینجانب ارسال نمایید . شیراز  ایران - تابستان 1388 مسأله ی بهینه سازی محدودیّت منطق چیست ؟ زبانی برای مسایل برنامه ریزی معانی برنامه ریزی استریپس ارزیابی های قطعی توابع موجود برای لیست ها بررسی نوع مقایسه ی عبارات مقایسه ی عبارت های محاسباتی بازگشت آشنایی با یادگیری ماشین پیشینه نماها یا سابقه نماها یا هیستوگرام ها  ، K نزدیک ترین همسایه و پنجره های پارزن K نزدیک ترین همسایه توابع با پایه های انشعابی هسته های پشتیبانی از ماشین های برداری غیرخطی آموزش پشتیبانی از ماشین های برداری سایر روش های هسته هسته های پشتیبانی از ماشین های برداری غیرخطی آموزش پشتیبانی از ماشین های برداری انگیزه (محرک) بسته بندی کننده ها الگوریتم های مسایل بهینه سازی محدودیّت شطرنج : عملکردهای استریپس فضای حالت جستجو فضای حالت و فضای برنامه تعریف روال  ها فراخوانی روال ها توضیح محاسبات محاسبات موفّق جواب های چندگانه آرگومان های متغیّر واژه های پرولوگ واژه های لیستی واژه های چندتایی بازده یکسان سازی نقیض   ( \+ ) بُرِش ( ! ) تولید و آزمایش کارهایی که برای بشر ، خطرناک می باشند کارهای تکراری که برای بشر ، کسل کننده ، پردغدغه یا کار بر می باشند  کارهای پَست که بشر دوست ندارد آن ها را انجام دهد تعریف علم روبوتیک اجزای مکانیکی واحدهای رابط K   نزدیک ترین همسایه (دید تصویری) راه حل با بیشینه ی احتمال  واریانس ها K  میانگین دسته ای و تصادفی میانگین  برخی توضیحات شبکه های عصبی مصنوعی زمان تاخیر شبکه های عصبی در هم آمیختن چندجمله ای اشتقاق متغیّر مستقیم از  تا احتمال اشتقاق معکوس متغیّر جزئیات نهایی در مورد حاشیه کنده های  تصمیم گیری مترجم: سهراب جلوه گر مترجم: سهراب جلوه گر مترجم: سهراب جلوه گر ابتکارها (مکاشفه ها ) قرارداد روش های وزن کردن ویژگی واژه های مرکّب واژه های محاسباتی تابع append( ) تابع reverse( ) تابع length( ) تابع member( ) تابع sort( ) عملگر = عملگر == ( دو مساوی پشت سر هم ) عملگر \= عملگر is عملگر =:= عملگر =\= عملگر > استفاده از کد اسکی به وجود آوردن حلقه در پرولوگ (repeat) تعریف های روبوت حسگرها حسگرهای نیرو حسگرهای شیب (کجی) انواع آموزش  روزنامه ها و کنفرانس ها داده ها مسأله : بدی بعد (دیمانسیون) راه حل - روش با بیشینه ی احتمال تصمیم گیری بیزی چرا طبقه بندی MAP ، خطا را کمینه می نماید ؟ طبقه بندی کننده های بیزی طبقه بندی کننده های ساده ی بیزی دسته بندی توسط K - میانگین انحراف K - میانگین پرسپترون های چندلایه ای (نمایش تصویری) پرسپترون های چندلایه ای خصوصیات MLP ها توارث گرادیان : پایه ها توارث گرادیان : پایه ها (2) ANN برای طبقه بندی دودویی توارث گرادیان تصادفی  مقداردهی اولیه میزان یادگیری و کم شدن (تنزل) میزان یادگیری کاهش میزان یادگیری (نمایش گرافیکی) کاهش وزن  مثال های ملاک های آموزشی مکانیزم کاهش گرادیان نوعی تفاوت میان RBF ها و MLP ها مدل های RBF شبکه های خود شرکت پذیر (نمایش تصویری) شبکه های خود برگشت پذیر یادآوری : پایه های احتمال پایه های بیشینه سازی امید کاربردهای EM برای GMM (دید تصویری) کاربرد EM برای GMM : متغیّر پنهان کاربرد EM برای GMM : تابع کمکی کاربرد EM برای GMM : گام E و گام M کاربرد EM برای GMM : کاربرد گام M برای میانگین کاربرد EM برای GMM : کاربرد گام M برای واریانس ها کاربرد EM برای GMM : کاربرد گام M برای وزن ها کاربرد EM برای GMM : به روز رسانی قانون ها مقداردهی اولیه کنترل ظرفیت  روش های انطباق تطبیق طرح پیاده سازی در هم آمیختن قبلی چیست ؟ مثال های در هم آمیختن قبلی ها پیاده سازی ساده برای MAP-GMM ها پیاده سازی ساده GMM های تطبیق داده شده برای شناسایی فرد مدل های مارکوف (نمایش تصویری) : آموزش مدل های مارکوف اجزای یک HMM سه اشکال HMM ها HMM ها به صورت پردازش های تولیدی فرض های مارکوفی آموزش EM برای HMM احتمال پیوسته احتمال پیوسته ی لگاریتم تابع کمکی گام E برای HMM ها گام M برای  HMM ها محتمل ترین مسیر (نمایش تصویری) الگوریتم ویتربی برای HMM ها از ویتربی تا رشته ی وضعیت کاربردهای HMM ها آموزش به کار رفته در HMM ها HMM ها : رمزگشایی یک عبارت  اندازه گیری خطا بیشینه ی اطّلاعات دوطرفه عدم تعادل میان وضعیت ها و انتشارها برپاکردن SVM و حاشیه (نمایش گرافیکی) چرا بیشینه نمودن حاشیه مفید می باشد ؟ فرمول بندی مسأله ی SVM یک مسأله ی بهینه سازی محدود شده فرمول بندی لاگرانژی برای SVM ها حل لاگرانژ جانشین کردن برای به دست آوردن دوگانی فرمول بندی دوگانی عبارت های KKT یک اشکال برطرف کردن اشکال : حاشیه ی "نرم" فرمول بندی دوگانی غیرقابل تشخیص لغات بردار پشتیبانی SVM های غیرخطی فوت و فن هسته هسته های عمومی عبارت مرکر راه حل نهایی عبارت های KKT واقعیت هایی برای به خاطر سپردن SVM ها در عمل پیچیدگی مسأله ی QP چهارچوب SMO یک باغ وحش از روش های هسته ای در ادبیات چگونه یک هسته طراحی نماییم ؟ دانش قبلی !!! تصمیم گیری های قانون گرا یک درخت تصمیم گیری آموزنده ترین ویژگی سود اطّلاعات مرحله ی بازگشت متغیّرهای ورودی پیوسته 3. کنترل ظرفیت یک درخت تصمیم گیری چرا ما ویژگی ها را انتخاب می کنیم ؟ کلاس های روش های انتخاب ویژگی روش های فیلتر روش های بسته بندی انتخاب مستقیم حذف معکوس مقایسه : بسته بندی کننده ها و فیلترها 4. وزن کردن ویژگی واژه های ساده الگوریتم های مسایل بهینه سازی محدودیّت  شطرنج : عملکردهای استریپس فضای حالت جستجو فضای حالت و فضای برنامه تعریف روال   ها فراخوانی روال ها توضیح محاسبات محاسبات موفّق جواب های چندگانه آرگومان های متغیّر واژه های پرولوگ واژه های لیستی واژه های چندتایی  بازده یکسان سازی نقیض  ( \+ ) بُرِش  ( ! ) تولید و آزمایش کارهایی که برای بشر ، خطرناک می باشند کارهای تکراری که برای بشر ، کسل کننده ، پردغدغه یا کار بر می باشند کارهای پَست که بشر دوست ندارد آن ها را انجام دهد تعریف علم روبوتیک اجزای مکانیکی واحدهای رابط K   نزدیک ترین همسایه (دید تصویری) راه حل با بیشینه ی احتمال  واریانس ها میانگین دسته ای و تصادفی  میانگین  برخی توضیحات شبکه های عصبی مصنوعی زمان تاخیر شبکه های عصبی در هم آمیختن چندجمله ای اشتقاق متغیّر مستقیم از تا احتمال اشتقاق معکوس متغیّر جزئیات نهایی در مورد حاشیه کنده های تصمیم گیری آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون

مترجم: سهراب جلوه گر مترجم: سهراب جلوه گر مترجم: سهراب جلوه گر Artificial Intelligence Intelligent Agents Problem solving and search Heuristic search Local search algorithms Constraint Satisfaction Problems or CSPs Constraint satisfaction programming Game playing Logical Agents First Order Logic , Simple First Order Logic or FOL Inference in First-Order Logic Uncertainty Bayesian networks Inference in Bayesian networks Speech Recognition , Briefly Rational Decisions or Decision theory Neural networks Genetic algorithms Expert systems Markov Decision Processes or MDPs Classifier systems Decision trees Q-learning Planning Introduction to PYTHON programming language Prolog programming Introduction to Robotics Sohrab Jelvehgar

 

+ سهراب جلوه گر ; ٥:٠٦ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/۱٠/۳
comment نظرات ()